april 30, 2012

Om att fylla år

Untitled



Untitled



Untitled



Untitled

Min vän gjorde en tårta till mig. Jag fyller år i dag. 
En fin dag. Med sol och flickor som vill sin mamma väl. Frukost på sängen. Fina hälsningar på små lappar. Jag är lyckligt lottad. Som har mina flickor. min familj och mina vänner. 

Vi gjorde morotskaka och satte blommor i vatten. 

Härom dagen sa Elsa:  Mamma vad fint du gör och vad du jobbar och kämpar. 
Tycker du, sa jag. Vad glad jag blir. 
Då sa den lilla ungen: Jag vet att du gör det för oss. För att vi ska trivas och må bra. 

Ja, Jag gör det för oss. Allt jag gör. Allt. För det är vi tillsammans. Jag och mina flickor. 
Jag är glad att det är så. Så himla glad. 

Ett år klokare har jag blivit. Fått uppleva förälskelse, lycka och tuff vardag. Blivit satans besviken, ledsen och så orolig att jag fick utslag. Jag har lyssnat på mitt hjärta som sa mig att jag inte är redo än. Herregud vilket år. 

Nu sitter jag här med mitt hjärta och undrar vad som ska hända detta året. 

Himlen vet. 


11 kommentarer:

  1. grattis! I love your dress where did you get them?

    Hej då
    Ilse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! www.jumperfabriken.se :)

      Radera
  2. Grattis på födelsedagen! Så fina dina flickor låter. Så fin klänningen. Jag hoppas att detta är ett bra år. Jag tror det.

    SvaraRadera
  3. mera födelsedagskramar
    du är fin!
    det blir ett fint år.
    bland annat.
    kramkramkram

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har just hittat till din blogg. Jag såg att du bor i Karlskrona och jag kommer ursprungligen därifrån. Jag har inte bott där på länge, men jag längtar hem ibland.

    Tack och lov för barnen, det finaste som finns.
    Grattis på födelsedagen också!

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen! Jag önskar dig all lycka!

    SvaraRadera
  6. Följ ditt hjärta. Känn din kropp. Använd ditt sinne.
    Skickar försenade grattiskramar!

    SvaraRadera
  7. Att ha någon som verkligen ser hur man kämpar & sliter för det goda - i vardagen och att ha någon som bakar en blommande födelsedagstårta åt en... DET skulle åtminstone få gråten att fastna i MIN hals. Bra länge. :)

    GRATTIS i efterskott!
    /helena

    SvaraRadera
  8. Kram! Kram! Kram!

    //Jessica

    SvaraRadera
  9. Du är stark! bara att kämpa på!

    SvaraRadera
  10. Åhhh du skriver och fotograferar så himla fint Ia! Kan du inte satsa på ett större text och bildprojekt? Jag hjälper dig gärna med det praktiska. Kramen e

    SvaraRadera

Det går bra att kommentera även om du inte har en egen blogg. Välj alternativet Anonymt under kommentarsrutan här nedan.
Sen är det bara att skriva din kommentar och publicera den.

Jag blir så himla glad :)