mars 29, 2012

Med rosiga kinder börjar jag om







Tänker på saker som gör att jag mår bra.
Stiga upp tidigt och yoga, springa längs med havet, sitta på en stol i köket med en kopp te och bara glo.
Klappa mina barn på deras kinder. Bara vara.

Första veckan utan socker är snart slut. Har så ont i huvudet att jag nästan går sönder. Skönt att veta att det snart går över. Jag klarar det. Nästa vecka ska jag fasta. Har gjort det en gång förut och då mådde jag så himla bra.

Jag brukar vissna en aning lagom till vårblommorna börjar blomma.
Men snart kommer energin tillbaka, visst?


9 kommentarer:

  1. så himla fint! jättefin fläta och vad gott det såg ut :).

    SvaraRadera
  2. Tufft att sluta m socker. Själv har jag slutat m socker, ersättningar och alla vita kolhydrater. NÄSTAN omöjligt att hitta mat öht. Det är socker i ALLT... eller sötningsmedel av nån sort.
    Meeeen... det var tufft... tufft att alltid leta efter mat. Till slut orkar man inte längre. Men bara det att sluta med vanligt vitt raffinerat socker är tufft. Du är jätte duktig!! OCH kommer få lön för din uthållighet!
    Hejja... från jag som älskar att oxå bara va...

    SvaraRadera
  3. ja energin kommer tillbaka med våren...när man väl har vant sig vid det ovana ljuset och när allt blir levande igen. kram!

    SvaraRadera
  4. oj vilken disciplin du måste ha! beundrar dej! skulle åxå vilja/orka/våga pröva sockerfritt...
    och fiskbensflätan, hur många år har jag inte försökt lära mej att göra sådana, men det går INTE!
    finfina bilder har du huset ser bara finare och finare ut! älskar alla dina saker och din inredning! tror vi har väldigt lika smak faktiskt!
    Kram :)

    SvaraRadera
  5. fiskbensflätor är så oerhört estetiska..
    många nya kapitel i vår livsbok, det är viktigt att börja om igen och igen.

    kramar till dig,
    glad påsk!

    SvaraRadera
  6. Den kommer tillbaka, det gör den. har inte heller varit så pigg, men jobbar på det nu, varje dag..mmm..underbara bilder. önskar dig och de dina en underbar påsk ***

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  7. Det känns så, så vidunderligt fint och klokt.

    SvaraRadera
  8. Tack för era rader. Är så kass på att kika runt och skriva till er. Men ni finns i mitt hjärta! Kram

    SvaraRadera

Det går bra att kommentera även om du inte har en egen blogg. Välj alternativet Anonymt under kommentarsrutan här nedan.
Sen är det bara att skriva din kommentar och publicera den.

Jag blir så himla glad :)